Παροχή αγαθών & υπηρεσιών
Όλα | 2019
2019
-
14/05/2019 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
- Εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα των ΑμεΑ
Πολίτης ΑμεΑ που απευθύνθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ για ιατρικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Εκεί έγινε αποδέκτης ανάρμοστης συμπεριφοράς από υπάλληλο του νοσοκομείου όταν, γνωστοποιώντας την ιδιότητά του ως ΑμεΑ , ζήτησε να εξυπηρετηθεί κατά προτεραιότητα. Η αρµόδια υπάλληλος, µη διαβλέποντας ορατή αναπηρία τον απέπεµψε απαξιωτικά αµφισβητώντας την αναπηρία του. Ο Συνήγορος του Πολίτη έστειλε έγγραφο στη Διοίκηση του νοσοκομείου, επισημαίνοντας ότι οι ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία δεν είναι πάντα ορατές και ζήτησε να ενημερωθεί για το πώς εφαρμόζεται στο εν λόγω νοσηλευτικό ίδρυμα η, σύμφωνα με την εγκύκλιο ΔΙΑΔΠ/4291/17.2.97, επιταγή για την κατ’ εξαίρεση παράκαμψη της σειράς προτεραιότητας, ως προς την εξυπηρέτηση προσώπων με αναπηρία, στα τμήματα παροχής ιατρικών υπηρεσιών μη κατεπείγουσας ανάγκης, καθώς και αν τυχόν τέτοια εξυπηρέτηση περιορίζεται σε άτομα των οποίων η αναπηρία είναι ορατή. Στην απάντηση προς την Αρχή η Διοίκηση του ΑΧΕΠΑ ενημέρωσαν τον Συνήγορο του Πολίτη ότι συμμορφούμενοι με την προαναφερθείσα εγκύκλιο ανήρτησαν (και αντικατέστησαν όπου ήταν φθαρμένες), πινακίδες που γνωστοποιούν στον πολίτη ότι τα ΑμεΑ έχουν προτεραιότητα, κατόπιν επίδειξης της αντίστοιχης ταυτότητας –δελτίου αναπηρίας, ενώ διαβεβαίωσαν ότι μεριμνούν ώστε η πρόσβαση όλων των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας να γίνεται με σεβασμό στην ισονομία, στην ισότητα και στη μη-διάκριση.