Ηλεκτρονικό ενημερωτικό Δελτίο
Τεύχος 10: Οκτώβριος 2007 - Ιανουάριος 2008
Ο Συνήγορος του Πολίτη σας καλωσορίζει στο ηλεκτρονικό ενημερωτικό του δελτίο (newsletter) μέσα από το οποίο θα υπάρχει τακτική ενημέρωση για όλες τις
δράσεις του. Το newsletter μας αποτελεί ένα διαδραστικό εργαλείο επικοινωνίας και μέσα από αυτό μπορείτε και εσείς να έλθετε σε επαφή μαζί μας και να ενημερωθείτε
για δράσεις που σας ενδιαφέρουν περισσότερο.
Η Ευνομία διοργάνωσε στο Ναύπλιο διεθνή συνάντηση εργασίας με θέμα «Παραμερίζοντας τα εμπόδια της κοινωνικής συμμετοχής: υποθέσεις Ρομά ενώπιον του Συνηγόρου του Πολίτη». Στόχος της συνάντησης ήταν να αναδειχθούν οι βασικές παράμετροι που συμβάλλουν στον κοινωνικό αποκλεισμό των Ρομά και συνιστούν τις βασικές αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν με τη διοίκηση και τον υπόλοιπο πληθυσμό στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Ο Συνήγορος του Παιδιού για τα παιδιά με αναπηρίεςΜε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρίες στις 3 Δεκεμβρίου, ο Συνήγορος του Παιδιού, στο πλαίσιο των παράλληλων δράσεων δημοσιότητας σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις που διοργανώθηκαν από το Δίκτυο Ευρωπαίων Συνηγόρων του Παιδιού, επισκέφθηκε εκπαιδευτικές και προνοιακές δομές. Ο Συνήγορος του Παιδιού στο Διεθνές Φεστιβάλ ΚινηματογράφουΟ Συνήγορος του Παιδιού συμμετείχε για πρώτη φορά στο 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, στο οποίο θεσπίστηκε «Βραβείο για τα Δικαιώματα του Παιδιού». Εκπρόσωπος του ΣτΠ συμμετείχε στην Κριτική Επιτροπή του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος ταινιών παιδιών και νέων. Τις ταινίες «Είσαι άνθρωπος;» (1ο Λύκειο Ν. Ιωνίας, «Βραβείο για τα Δικαιώματα του Παιδιού») και «Επικοινωνία» (60ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, ειδική μνεία), μπορείτε να δείτε εδώ. Καμένα δάση - η επόμενη ημέραΣε συνέχεια της δράσης για την αποκατάσταση των δασών και γενικότερα του περιβάλλοντος στις πληγείσες περιοχές, ο ΣτΠ κάλεσε τις περιβαλλοντικές οργανώσεις να υποβάλουν τις προτάσεις τους για άμεσα διαχειριστικά μέτρα, ενώ διερευνά αναφορές σχετικά με την αναδάσωση στην Πάρνηθα, την αναγκαιότητα ορθολογικής οριοθέτησης των περιοχών απαγόρευσης της θήρας, καθώς και την πορεία εφαρμογής του μνημονίου συναντίληψης και συνεργασίας μεταξύ Δήμου Ζαχάρως και Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου για την παραχώρηση χρήσης παραλιακών δημοσίων ακινήτων. |
Συνάντηση εργασίας στον ΒόλοΚλιμάκιο της Αρχής με επικεφαλής τη Βοηθό Συνήγορο Χρύσα Χατζή συμμετείχε σε σειρά συσκέψεων με φορείς και εκπροσώπους της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας. Συζητήθηκαν υποθέσεις που χειρίζεται ο ΣτΠ σχετικά με: τις καθυστερήσεις στη διαδικασία κατεδάφισης αυθαιρέτων σε δάση από την Περιφέρεια και στον αιγιαλό από την Κτηματική Υπηρεσία Μαγνησίας, την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη του Βόλου, τον έλεγχο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αποθήκευσης υγρών καυσίμων στα Αστέρια Αγριάς κ.α. (29&30.11.2007). Παγκόσμια Ημέρα του ΠαιδιούΣτις 11 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού, ο Συνήγορος του Παιδιού με την ευκαιρία και της συμπλήρωσης τεσσάρων ετών λειτουργίας, έδωσε συνέντευξη τύπου, στην οποία δημοσιοποίησε τις παρεμβάσεις και διαπιστώσεις του για την εφαρμογή των δικαιωμάτων του παιδιού. Παρουσίασε επίσης το νέο έντυπό του για παιδιά και ενήλικες με θέμα «Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια», καθώς και το ημερολόγιο για το 2008 με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού. Το υλικό αποστέλλεται σε σχολεία όλης της χώρας. Επίσκεψη στην Περιφέρεια Ιονίων ΝήσωνΑντιπροσωπεία της Αρχής, με επικεφαλής τον Συνήγορο του Πολίτη και τη Βοηθό Συνήγορο Καλλιόπη Σπανού πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κέρκυρα. Οι εκπρόσωποι του ΣτΠ συναντήθηκαν με πολίτες, οι οποίοι κατέθεσαν αναφορές και ενημερώθηκαν για τις αρμοδιότητες της Αρχής. (3&4.12.2007) Διοργάνωση Ημερίδας με θέμα «Πολιτικές για την ενίσχυση της απασχόλησης και ασφαλιστική κάλυψης της ανεργίας»Ο ΣτΠ οργάνωσε ημερίδα στην οποία παρουσιάστηκαν δύο ειδικές εκθέσεις που εκπόνησε η Αρχή με αντικείμενο την ανεργία. Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, του ΟΑΕΔ, του ΙΚΑ, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, των κοινωνικών εταίρων, επιστημονικοί φορείς κ.ά. (22.11.2007).
|
Η ιστοσελίδα Συνήγορος του Μετανάστη εμπλουτίστηκε με στοιχεία σχετικά με:
|
|
1. Πόσο κοντά του αισθάνεται ο μέσος πολίτης τον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή; Μήπως το λεγόμενο έλλειμμα δημοκρατικής νομιμοποίησης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκαλεί αντίστοιχο έλλειμμα εμπιστοσύνης;
Να απαντήσω σε τρία επίπεδα: σε ό,τι αφορά το γενικό ζήτημα που θέτετε, είναι προφανές ότι νομιμοποίηση και εμπιστοσύνη αποτελούν σχεδόν δύο όψεις του ιδίου νομίσματος, εφόσον και οι δύο εδράζονται στις παραστάσεις και προσλήψεις που ανά πάσα στιγμή έχουν οι πολίτες για τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε ό,τι αφορά τον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή, θα έλεγα ότι εκείνοι οι πολίτες που γνωρίζουν την ύπαρξη του Διαμεσολαβητή, σαφώς αισθάνονται κοντά στο θεσμό, εφόσον ο μεν βαθμός συμμόρφωσης των ευρωπαϊκών θεσμών με τις υποδείξεις του Διαμεσολαβητή είναι ιδιαίτερα υψηλός, η δε εξυπηρέτηση ακόμα και όσων οι αναφορές είναι εκτός αρμοδιότητας του Διαμεσολαβητή προσεγγίζει το 70%. Σημειώνω επιπλέον ότι, σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν για το Ευρωβαρόμετρο κατά τη διάρκεια του 2007, ένα ποσοστό 40% των ευρωπαίων πολιτών δηλώνει ότι γνωρίζει την ύπαρξη του θεσμού και ένα άλλο 40% ότι δεν τον γνωρίζει. Ταυτόχρονα, ένα 35% δηλώνει ότι εμπιστεύεται το θεσμό. Αν και είναι πολύ δύσκολο να συναγάγει κανείς αξιόπιστα συμπεράσματα από τόσο γενικές ερωτήσεις, θα έλεγα ότι τα στοιχεία αυτά δεν τεκμηριώνουν την άποψη ότι η σχέση του μέσου πολίτη με το Διαμεσολαβητή χαρακτηρίζεται καταρχήν από έλλειμμα εμπιστοσύνης.
2. Με βάση τις εμπειρίες σας από τις θέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη και του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή, εκτιμάτε ότι οι δύο αυτοί θεσμοί ακολουθούν κατά βάση παρόμοια ή διαφορετικά πρότυπα ως προς την εσωτερική οργάνωση, τον τρόπο παρέμβασης, τη σχέση με τη διοίκηση και την αντιμετώπιση των πολιτών;
Σε ένα πρώτο επίπεδο, θα έλεγα ότι τα πρότυπα που ακολουθούν οι δύο θεσμοί χαρακτηρίζονται από σημαντικές ομοιότητες. Αυτό είναι και φυσικό, μια και το έργο και η εν γένει αποστολή του ombudsman, τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή έννομη τάξη αλλά επίσης και στις κοινωνίες της Βρετανικής Κοινοπολιτείας όπου έχει αποκτήσει βαθιές ρίζες, έχει ένα συγκεκριμένο εννοιολογικό περιεχόμενο, που, σε γενικές γραμμές, συγκροτείται γύρω από τρεις μεγάλους άξονες: τη διαφύλαξη της νομιμότητας, την προαγωγή της ορθής διοίκησης και την προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Πέραν αυτού, όμως, τα πράγματα διαφοροποιούνται σημαντικά, ιδίως σε ό,τι αφορά τα συγκεκριμένα ερωτήματα που μου θέτετε. Ειδικότερα, η εσωτερική οργάνωση διαφέρει κατ’ ανάγκην, εφόσον τα βασικά ζητήματα που απασχολούν ένα εθνικό διαμεσολαβητή, αυτά, δηλαδή, που αφορούν το κοινωνικό κράτος (συντάξεις, υγεία, κοινωνική ασφάλιση, εκπαίδευση), δεν απαντώνται στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια και εξ ορισμού εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων της. Μια δεύτερη μεγάλη, ουσιαστική θα έλεγα, διαφορά προκύπτει από το γεγονός ότι το κράτος δικαίου είναι βαθιά εδραιωμένο στον νομικό πολιτισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ, αντίθετα, είναι αδύναμο στα καθ’ ημάς. Άμεσο αποτέλεσμα αυτής της διαφοράς είναι ότι η φύση και η δομή των αποφάσεων του Διαμεσολαβητή όσο και της αλληλογραφίας του με τις δημόσιες υπηρεσίες έχει σχεδόν αποκλειστικά νομικό χαρακτήρα. Κατ’ επέκταση, το σύνολο σχεδόν των χειριστών αναφορών στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή απαρτίζεται από νομικούς. Σε ένα τρίτο επίπεδο, η σχέση με τη δημόσια διοίκηση είναι επίσης διαφορετική με δεδομένη τη μεγάλη διαφορά ποιότητας που χαρακτηρίζει αφενός την ευρωπαϊκή δημόσια διοίκηση, όπου η στελέχωση γίνεται ιστορικά με αξιοκρατικά κριτήρια και με αυστηρές και διαφανείς διαδικασίες, και αφετέρου την ελληνική δημόσια διοίκηση, όπου δυστυχώς η στελέχωση έχει ιστορικά ακολουθήσει πελατειακές και μη αξιοκρατικές λογικές και κριτήρια. Ένα απτό και άμεσα ορατό αποτέλεσμα αυτών των διαφορών είναι ότι, καταρχήν, το περιεχόμενο των αναφορών αλλά και της αλληλογραφίας που ανταλλάσσεται μεταξύ Διαμεσολαβητή και δημόσιας διοίκησης είναι «υψηλής ποιότητας», με την έννοια του ότι αφορά ουσιαστικά ζητήματα ερμηνείας των κειμένων διατάξεων και όχι το εάν ή όχι οι υπηρεσίες απάντησαν στον πολίτη, κ.λπ. Τέλος, στο επίπεδο της αντιμετώπισης των πολιτών, θα έλεγα ότι εκεί βλέπω περισσότερο σύγκλιση παρά απόκλιση μεταξύ των δύο θεσμών. Θεωρώ ότι η εξήγηση θα πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι η στελέχωση του Συνηγόρου του Πολίτη έγινε εξ αρχής και συνεχίζει να γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια, γεγονός που κατέστησε δυνατή την εκτροφή και ανάπτυξη ενός διοικητικού πολιτισμού εξυπηρέτησης του πολίτη παρόμοιου με αυτόν που έχει υιοθετήσει και ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής από καταβολής του.
3. Έχει κατορθώσει η ελληνική δημόσια διοίκηση να προσεγγίσει τις αντιλήψεις των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς το περιεχόμενο και τη δεσμευτικότητα της αρχής της «χρηστής διοίκησης»;
Εν μέρει, η απάντησή μου στο προηγούμενο ερώτημα καλύπτει και αυτό. Με άλλα λόγια, όσο η έννοια του κράτους δικαίου παραμένει αδύναμη στην Ελλάδα τόσο και οι αντιλήψεις μιας εθνικής δημόσιας διοίκησης, η οποία σε μέγιστο βαθμό στελεχώθηκε με διαδικασίες και κριτήρια πολιτικά-πελατειακά και όχι αξιοκρατικά, δεν θα μπορούν να προσεγγίζουν αυτές της αντίστοιχης ευρωπαϊκής σε ό,τι αφορά τη δεσμευτικότητα της αρχής της ορθής διοίκησης. Επισημαίνω χωρίς ο χώρος να μου επιτρέπει να το αναπτύξω ότι η έννοια της «ορθής διοίκησης», όπως αυτή γίνεται κατανοητή στην έννομη τάξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποδίδεται με τους όρους «good» ή «sound administration» στα αγγλικά και «bonne administration» στα γαλλικά, είναι ευρύτερη από τον παραδοσιακό ελληνικό όρο της «χρηστής διοίκησης» και εδράζεται σε μια αντίληψη περί ποιοτικής διαφοράς μεταξύ νομιμότητας και ορθής διοίκησης, την οποία έχει αποδεχθεί και η νομολογία των ευρωπαϊκών δικαστηρίων.
4. Στη δεκαετία του ’90, το μόρφωμα των Ανεξάρτητων Αρχών αποτέλεσε νεωτερισμό για την Ελλάδα. Σήμερα το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει πια αφομοιώσει αυτόν τον νεωτερισμό ή εξακολουθεί να εμφανίζει τάσεις αμφισβήτησής του;
Σε ό,τι με αφορά, η εισαγωγή του μορφώματος, όπως το αποκαλείτε, των Ανεξάρτητων Αρχών στην Ελλάδα, ταυτίζεται με την υιοθέτηση από το πολιτικό μας σύστημα ενός εναλλακτικού υποδείγματος δημοκρατίας, στόχος του οποίου είναι να διασφαλίσει την ενίσχυση του κράτους δικαίου και των θεσμών στο πλαίσιο της δημοκρατίας μας. Με άλλα λόγια, να διασφαλίσει μια μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ της πλειοψηφικής λογικής που διέπει τη δημοκρατία και της λογικής της προάσπισης των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών και των μειονοτήτων, την οποία κατ’ εξοχήν εκφράζει το κράτος δικαίου. Πρόκειται για ένα εναλλακτικό υπόδειγμα, το οποίο ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος έχει προσφυώς αποκαλέσει «δημοκρατία των αντιβάρων» και στο οποίο το ίδιο το κράτος αναθέτει σε θεσμικά αντίβαρα, όπως οι ανεξάρτητες αρχές, την ευθύνη για τη διασφάλιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Έπεται λογικά ότι η άσκηση αυτής της αποστολής συνεπάγεται το συνεχή και καθημερινό έλεγχο του κράτους και των υπηρεσιών του από τα θεσμικά αυτά αντίβαρα. Η αυξημένη λογοδοσία και διαφάνεια στις οποίες κατατείνει η λογική του υποδείγματος αυτού λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας ως συνόλου και των πολιτών ως ατόμων.
Με αυτά τα δεδομένα, θα έλεγα ότι χρειάζεται χρόνος για να εσωτερικευθούν επαρκώς και να γίνουν πλήρως κατανοητές οι βαθύτερες επιπτώσεις του νεοπαγούς για το πολιτικό μας σύστημα και τη συνδεόμενη με αυτό έννομη τάξη μας εγχειρήματος. Ενός εγχειρήματος που αφίσταται ριζικά του παραδοσιακού υποδείγματος που διέπει το πολιτικό μας σύστημα, το οποίο στο μεν σκέλος του κράτους δικαίου πάσχει από την αδύναμη νομιμοποίηση της διάκρισης ιδιωτικού και δημοσίου χώρου που χαρακτηρίζει το σύνολο των μεταοθωμανικών κοινωνιών, στο δε σκέλος της δημοκρατίας υπερτονίζει (εάν δεν στηρίζεται αποκλειστικά σχεδόν) την πλειοψηφική λογική της εις βάρος των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ατόμων ή των μειονοτικών ομάδων.
Άποψή μου είναι ότι η προϊούσα ένταξη της χώρας μας στην έννομη τάξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα λειτουργήσει, αργά αλλά σταθερά, ως μηχανισμός κοινωνικοποίησης και νομιμοποίησης της λογικής του νέου για τα ελληνικά πράγματα υποδείγματος και θα καταδείξει τη σημασία των ανεξάρτητων αρχών για την ποιότητα της δημοκρατίας μας. Μια τέτοια εξέλιξη, για την οποία αξίζει όλοι οι πολίτες να αγωνιστούν, θα καταστήσει δυνατή την αναβάθμιση της ποιότητας της δημοκρατίας μας.
|
|
Μετά την αναφορά θρησκευτικής κοινότητας σχετικά με τον τρόπο παρουσίασης του δόγματός της σε σχολικό εγχειρίδιο το Υπουργείο Παιδείας αποδέχθηκε τις προτάσεις του ΣτΠ και προέβη στις αναγκαίες διορθώσεις, τηρώντας την προβλεπόμενη διαδικασία ελέγχου από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και συνεργασίας με τους συγγραφείς. Το Υπουργείο Εσωτερικών και το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, ανταποκρίθηκαν σε εισήγηση του ΣτΠ και απηύθυναν εγκυκλίους προς τα Γραφεία Δημοτολογίου και τα Τμήματα Διαβατηρίων, αντίστοιχα, σύμφωνα με τις οποίες οι αλλοδαπές σύζυγοι ελλήνων πολιτών μπορούν να καταχωρούνται με όποιο επώνυμο ορίζεται από το δίκαιο της ιθαγενείας τους, δηλαδή ακόμη και με το συζυγικό. Η Περιφέρεια Αττικής αποδέχθηκε εισήγηση του ΣτΠ σχετικά με την υποχρέωση των υπηρεσιών που ασχολούνται με τη διαδικασία νομιμοποίησης των αλλοδαπών να αναγνωρίζουν την πληρεξουσιότητα των προσερχόμενων σε αυτές δικηγόρων. Μετά την παρέμβαση της Αρχής, η Γενική Δ/νση Υπηρεσιών Υγείας του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ αποφάσισε να διεξαγάγει πανελλήνιο διαγωνισμό για την ανάθεση της μεταφοράς και διαχείρισης των Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων των Νοσοκομείων του Ν. Αττικής, των Μονάδων Υγείας και των Τοπικών Υποκαταστημάτων όπου λειτουργούν μικροβιολογικά εργαστήρια. Ειδική Έκθεση - Δελτίο Τύπου |
Μετά την παρέμβαση του ΣτΠ το ΥΠΕΣΔΔΑ και η Περιφέρεια Αττικής επέλυσαν τα προβλήματα που είχαν ανακύψει σχετικά με τη χορήγηση δελτίου μόνιμης διαμονής σε μέλη οικογενειών ελλήνων ή ευρωπαίων πολιτών. Σε συνέχεια αλλεπάλληλων επισημάνσεων από τον ΣτΠ για τη νομιμοποίηση ανιθαγενών πτυχιούχων ελληνικών ΑΕΙ, το σχετικό νομοθετικό κενό καλύφθηκε με το άρθρο 18 παρ. 10 του νόμου 3536/2007. Εγκρίθηκε από το Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών η χορήγηση συμπληρωματικής πίστωσης προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την υλοποίηση των κατεδαφίσεων εκείνων, για τις οποίες έχουν εκδοθεί πρωτόκολλα κατεδάφισης στους νομούς Αιτωλοακαρνανίας & Ηλείας. Η Δ/νση Τροχαίας Αττικής, η Δ/νση Οικοδομικού και Κτιριοδομικού Κανονισμού του ΥΠΕΧΩΔΕ και η Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Αθηναίων αποδέχθηκαν τις προτάσεις του ΣτΠ σχετικά με την παρακώλυση της ελεύθερης χρήσης και προσπέλασης πεζοδρομίων και διαβάσεων στον Δήμο Αθηναίων. Διοικητική Ανταπόκριση - Πόρισμα - Παράρτημα , Σύνοψη Διαμεσολάβησης Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ανακάλεσε απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την αδειοδότηση ανέγερσης ξενοδοχειακής μονάδας στη λίμνη Αντινιώτη σε προστατευόμενη περιοχή (Natura GR 2230001). Σύνοψη Διαμεσολάβησης- Έγγραφο ΣτΠ |
Ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κύριος Γιώργος Μόσχος και μέλη του επιστημονικού προσωπικού της Αρχής επισκέφθηκαν:
Στην απόφαση της 6.12.2007 («Πετροπούλου-Τσακίρη κατά Ελλάδας») το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση των άρθρων 3 & 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης (απαγόρευση βασανιστηρίων - απαγόρευση διακρίσεων) στην περίπτωση της πρόκλησης σωματικής βλάβης κατά τη διάρκεια αστυνομικής εφόδου σε καταυλισμό Ρομά στον Ασπρόπυργο, επισημαίνοντας ότι οι δικαστικές και αστυνομικές αρχές παρέλειψαν ολοσχερώς να διερευνήσουν το ενδεχόμενο ρατσιστικού κινήτρου της αστυνομικής δράσης. Στην απόφαση παρατίθεται αυτολεξεί εδάφιο παλαιότερης Ειδικής Έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη, στην οποία η ίδια ακριβώς υπόθεση είχε συμπεριληφθεί ως χαρακτηριστική περίπτωση αναγωγής της αστυνομικής δράσης σε στερεοτυπικές αντιλήψεις «και κατάταξης πολιτών σε κατηγορίες υπόπτων με βάση τη φυλετική τους καταγωγή ή την εθνική τους προέλευση».
Κλιμάκια του ΣτΠ συναντήθηκαν:
Επίσης πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δικτύου Συνεργασίας για "Θέματα Πολιτικού Ασύλου" με τη συμμετοχή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, καθώς και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων. (19.12.2007).
Ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος, συμμετείχε ως ομιλητής σε 14 εκδηλώσεις / ημερίδες και 3 συναντήσεις εργασίας που έλαβαν χώρα στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη ,το Ναύπλιο, τη Σύρο και τις Σέρρες, οι οποίες διοργανώθηκαν από επιστημονικούς φορείς, εκπαιδευτικούς παράγοντες, ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα, συλλόγους, σωματεία, δίκτυα, ΜΚΟ, κ.ά και αφορούσαν θέματα ειδικής αγωγής, προστασίας της οικογένειας, σχολικής βίας, Ρομά, παράνομης διακίνησης παιδιών, σχολικής βίας, εκπαίδευσης μαθητών στα δικαιώματα, κ.λπ. Ενδεικτικά αναφέρονται οι ομιλίες:
Ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού Γιώργος Μόσχος και μέλη της Αρχής συμμετείχαν με εισήγηση:
|
Η Βοηθός Συνήγορος υπεύθυνη για τον Κύκλο Ποιότητας Ζωής Χρύσα Χατζή συμμετείχε:
Επίσης, μέλη του επιστημονικού προσωπικού του ΣτΠ συμμετείχαν με εισηγήσεις σε:
|
Ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού Γιώργος Μόσχος συμμετείχε:
Στελέχη του ΣτΠ συμμετείχαν:
Αντιπροσωπεία του ΣτΠ πραγματοποίησε επίσκεψη στα γραφεία του ΣτΠ της Αρμενίας, στο Ερεβάν. Η ελληνική αντιπροσωπεία ενημερώθηκε για την ανάπτυξη και εδραίωση του θεσμού στο πολιτικό και διοικητικό σύστημα της Αρμενίας. Στο πλαίσιο σχετικού εκπαιδευτικού σεμιναρίου, το οποίο παρακολούθησε το σύνολο του προσωπικού του ΣτΠ της Αρμενίας, η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε διεξοδικά την οργάνωση και τη λειτουργία της ελληνικής Αρχής, καθώς και παραδείγματα και πρακτικές διαμεσολάβησης. Διεξήχθηκαν και συναντήσεις εργασίας με όλα τα επιμέρους τμήματα του ΣτΠ της Αρμενίας. Μεταξύ των θεμάτων που αναπτύχθηκαν ήταν η σχέση του Έλληνα ΣτΠ με τη δικαστική εξουσία, η δυνατότητα υποβολής νομοθετικών προτάσεων, η αρμοδιότητα παρέμβασης σε θέματα διακρίσεων, το ζήτημα των δικαιωμάτων απέναντι στις δημόσιες απαλλοτριώσεις, το ζήτημα της πρόσβασης σε φυλακές, θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και κοινωνικής ασφάλισης. (3-7.10.2007). Η ελληνική αντιπροσωπία παρακολούθησε επίσης διεθνές συνέδριο με θέμα «Σχέση Συνταγματικών Δικαστηρίων με τους θεσμούς Ombudsman για την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου» στο οποίο μίλησε και ο Έλληνας Συνήγορος του Πολίτη Γιώργος Καμίνης.
Σε περίπτωση που δεν µπορείτε να διαßάσετε αυτό το ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο, ή επιθυμείτε να διαβάσετε παλαιότερα, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Πολίτη.
Συνήγορος του Πολίτη - Copyright 2007
Χατζηγιάννη Μέξη 5, 115 28 Αθήνα
Tηλ. 213 1306 600