Όλα | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999
2016
-
31/12/2016 - Ειδική Έκθεση
- Εθνικός Μηχανισμός Πρόληψης των Βασανιστηρίων & της Κακομεταχείρισης - Ετήσια Ειδική Έκθεση OPCAT 2016
Η παρούσα έκθεση αποτυπώνει τη λειτουργία του Μηχανισμού κατά το 2016 τόσο από πλευράς των επισκέψεων-αυτοψιών του σε χώρους κράτησης όσο και από την άποψη της εθνικής και διεθνούς παρουσίας του, με παρεμβάσεις και προτάσεις σε σχέση με τις ακολουθούμενες πολιτικές, καθώς επίσης τη δικτύωση και συνεργασία με αντίστοιχους φορείς.Από τον ιστοχώρο: ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ -
31/12/2016 - Ειδική Έκθεση
- Καταπολέμηση των διακρίσεων – Ειδική έκθεση 2016
Η παρούσα Έκθεση αποτυπώνει τη δράση του Συνηγόρου το έτος 2016 ως φορέα προώθησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού, σύμφωνα με την κατά τον Ν. 3304/2005 αρμοδιότητά του. H Έκθεση συμπεριλαμβάνει και υποθέσεις που εξετάστηκαν υπό το πρίσμα της γενικότερης αρμοδιότητας του Συνηγόρου για την προστασία των δικαιωμάτων, καθώς και της ειδικότερης ως φορέα προώθησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης. Επίσης, έχουν συμπεριληφθεί υποθέσεις που αφορούν διακρίσεις λόγω ταυτότητας φύλου.Από τον ιστοχώρο: ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ -
31/12/2016 - Ειδική Έκθεση
- Φύλο και εργασιακές σχέσεις – Ειδική έκθεση 2016
Κατά την άσκηση της ειδικής αρμοδιότητας της παρακολούθησης της εφαρμογής και προώθησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης μεταξύ ανδρών και γυναικών στην απασχόληση και την εργασία, ο Συνήγορος διαπιστώνει ότι κατά τα τελευταία έτη παρατηρείται μια στασιμότητα στα θέματα αυτά και επανάληψη των ίδιων προβλημάτων και φαινομένων, τα οποία βαίνουν εντεινόμενα. Παρά το πλούσιο και δυναμικό νομοθετικό πλαίσιο, που οφείλεται σε ενσωμάτωση και εφαρμογή ήδη ισχυόντων ευρωπαϊκών κανονιστικών κειμένων, δεν έχει υπάρξει ούτε η αναγκαία διάχυση ούτε η απαιτούμενη εμπέδωση της νομοθεσίας της ευρωπαϊκής νομολογίας και των σχετικών πρακτικών εφαρμογής.Από τον ιστοχώρο: ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ -
31/12/2016 - Ειδική Έκθεση
- Ειδική έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για τις επιστροφές αλλοδαπών
Την ειδική έκθεσή του για τις επιστροφές αλλοδαπών στις χώρες καταγωγής τους κατά το 2016 έδωσε, στις 29 Σεπτεμβρίου 2017, στη δημοσιότητα ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης. Στην τρίτη της ειδική έκθεση για το θέμα, η Ανεξάρτητη Αρχή διαπιστώνει τη μείωση των επιχειρήσεων αναγκαστικής απομάκρυνσης το 2016 και την αύξηση του αριθμού κρατούμενων σε προαναχωρησιακά κέντρα. Ο Συνήγορος επαναλαμβάνει και φέτος ότι η ΕΛΑΣ οφείλει να ενημερώνει εγκαίρως τους υπό απομάκρυνση αλλοδαπούς για την επικείμενη επιχείρηση και να αιτιολογεί εξατομικευμένα και επαρκώς ενδεχόμενη χρήση μέσων δέσμευσης και περιορισμού. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Συνήγορος εκφράζει τον προβληματισμό του για τη διαχείριση των μικτών ροών στα νοτιοανατολικά σύνορα της ΕΕ και τονίζει την ανάγκη ενίσχυσης των μηχανισμών εξωτερικού ελέγχου των επιχειρήσεων.Από τον ιστοχώρο: ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ -
26/07/2016 - Ειδική Έκθεση
- Επιχειρηματική Δράση & Προστασία του Περιβάλλοντος (Μέρος Δεύτερο)
Η παρούσα έκθεση αποτελεί τη δεύτερη από τις δύο ειδικές εκθέσεις μέσω των οποίων ο Συνήγορος του Πολίτη αποσκοπεί να αποτυπώσει την πολυετή και πολύπλευρη εμπειρία του αναφορικά με τα ζητήματα που δημιουργούν εμπόδια στην υγιή ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Ο Συνήγορος του Πολίτη, με την παρούσα έκθεση, αποσκοπεί στην παρουσίαση των προβλημάτων που δημιουργούνται στο πλαίσιο της επιχειρηματικής δράσης ώστε να εξευρεθούν οι αναγκαίες ισορροπίες μεταξύ της ανάγκης για οικονομική ανάπτυξη και της υποχρέωσης για την προστασία του περιβάλλοντος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Συνήγορος οδηγείται να ενεργεί ακόμη και προληπτικά, διαμεσολαβώντας για την ομαλή συνύπαρξη περιβάλλοντος και επιχειρηματικής δράσης. Σήμερα, η ανάγκη αντιμετώπισης της κρίσης, αλλά και η ανάγκη διασφάλισης µιας πορείας ανάπτυξης για το µέλλον επιβάλλουν τη ριζική αναδιάταξη του κράτους. Αυτό σηµαίνει ότι το κράτος οφείλει να είναι ευέλικτο και αποτελεσματικό στοχεύοντας στην προώθηση του δημοσίου συμφέροντος. Ένα κράτος, που δεν θα θέτει εµπόδια στην επιχειρηματικότητα, αλλά αντίθετα θα τη διευκολύνει δημιουργώντας συνθήκες εμπιστοσύνης στην επιχειρηματική δραστηριότητα, ζήτημα που απαιτεί, εκτός από σταθερό θεσμικό περιβάλλον και τον περιορισμό των εμποδίων στην επιχειρηματικότητα, την βελτίωση της αποτελεσματικότητας στην επίλυση διαφορών. Η εξωδικαστική επίλυση διαφορών δια της διαμεσολάβησης αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για την ανάπτυξη αισθήματος εμπιστοσύνης και σταθερότητας, όχι μόνο στο ευρύ κοινωνικό σύνολο, αλλά και στην επιχειρηματική κοινότητα. Τέλος, κρίνεται αναγκαίο να τονιστεί ότι το θεσμικό πλαίσιο οφείλει να εξασφαλίζει τη διαφάνεια και τη σταθερότητα –και επομένως και την οικονομική βιωσιμότητα- σε όλα τα στάδια της λήψης αποφάσεων, καθώς και την πρόσβαση στα στοιχεία που αφορούν την ποιότητα του περιβάλλοντος.Από τον ιστοχώρο: ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ