Όλα | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2016
-
14/09/2016 - Σύνοψη Διαμεσολάβησης
- Διακριτική μεταχείριση προσωπικού νοσοκομείου στην πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας
Ο Συνήγορος του Πολίτη διερεύνησε αναφορά σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών δημόσιου νοσοκομείου της περιφέρειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης, με εντολή της διοίκησης του συγκεκριμένου νοσοκομείου, εξυπηρετείται με προτεραιότητα το ίδιο το προσωπικό του νοσοκομείου και οι πολίτες που αυτό υποδεικνύει και κατόπιν όσοι έχουν πάρει νούμερο για σειρά προτεραιότητας. Ο Συνήγορος, με έγγραφό του προς την αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια που εποπτεύει το εν λόγω νοσοκομείο, υπενθύμισε τα όσα προβλέπει το Σύνταγμα και οι ισχύουσες διατάξεις για τους δημοσίους υπαλλήλους. Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, ανακλήθηκαν οι οδηγίες που καταστρατηγούσαν το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και την εξυπηρέτηση των πολιτών και οι υπεύθυνοι μονάδων υγείας της περιοχής ανέπτυξαν δράσεις για την εδραίωση επαγγελματικής δεοντολογίας. -
29/06/2016 - Πόρισμα
- Ασφάλιση κατά τον χρόνο της επίσχεσης εργασίας
Ο Συνήγορος του Πολίτη παρέλαβε σειρά αναφορών σχετικά με την άρνηση του ΙΚΑ να ασφαλίσει εργαζομένους οι οποίοι είχαν ασκήσει το δικαίωμα της επίσχεσης εργασίας πέραν του ενός μηνός, χωρίς την προσκόμιση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης με την οποία θα επιδικάζονται οι μισθοί του διαστήματος της επίσχεσης. Η Αρχή απέστειλε στον αρμόδιο Υπουργό και στον Διοικητή του ΙΚΑ πόρισμα, με το οποίο ζητά από το ΙΚΑ να επανεξετάσει την θέση του και να εκδώσει νέες σαφείς οδηγίες προς τις υπηρεσίες του, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες του δικαίου κοινωνικής ασφάλισης και του εργατικού δικαίου, να παύσει να εξαρτά την ασφαλιστική τακτοποίηση των εργαζομένων από την προσκόμιση δικαστικής απόφασης και να λαμβάνει υπ’ όψιν σειρά αναλυτικά αναφερόμενων στοιχείων, από τα οποία τα όργανα του ΙΚΑ μπορούν να μορφώσουν ασφαλή κρίση για την συνέχιση υπαγωγής στην ασφάλιση των εργαζομένων που έχουν προβεί σε επίσχεση.