Ο προσδιορισμός χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά ο καθορισμός χώρων στάθμευσης εντάσσεται σε μια δέσμη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αποβλέπουν, κατ’ αρχάς, στη βελτίωση των συνθηκών οδικής κυκλοφορίας, στην ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου και στην ομαλή διεξαγωγή της οδικής συγκοινωνίας με τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων για την επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης θα πρέπει να συνοδεύονται από τις απαιτούμενες τεχνικές μελέτες. Συγκεκριμένα, οι χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων στις πόλεις δεν καθορίζονται τυχαία ή με κριτήριο τη λήψη ανταλλαγμάτων από την παραχώρηση της χρήσεως. Αντιθέτως απαιτείται ειδική κυκλοφοριακή – περιβαλλοντική μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας λαμβάνονται υπόψη οι διατάξεις του ΚΟΚ και αξιολογούνται αναλυτικά συγκεκριμένα στοιχεία, όπως ο κυκλοφοριακός φόρτος στη συγκεκριμένη περιοχή και οδό, το πλάτος του δρόμου, η λειτουργία του τόσο για την τοπική όσο και για τη διερχόμενη κυκλοφορία, οι ανάγκες στάθμευσης αυτοκινήτων, η οικιστική διαμόρφωση και τα τυχόν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.
2004
-
01/06/2004
- Παραχώρηση αποκλειστικών χώρων στάθμευσης στο Δήμο Αθηναίων
Αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με τη παραχώρηση αποκλειστικών χώρων στάθμευσης και τον πλημμελή έλεγχο των αρμοδίων οργάνων